Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami
Geodeta Powiatowy -
Naczelnik Wydziału - inż. Marian Sochacki
Sprawy dotyczące scaleń i wymiany gruntów prowadzą:
mgr inż. Jadwiga Lenar - p. 418
mgr inż. Agata Jędrzejec – pok. 418
- Wieloosobowe stanowisko ds. ewidencji gruntów (wydawanie wypisów z rejestrów ewidencji gruntów i budynków)
- inż. Agata Pieczonka - obsługuje gminę Kańczuga – pok. 407
- mgr Joanna Niemiec - obsługuje gminy Zarzecze i Tryńcza - pok. 407
- Janina Jaremko - obsługuje gminy Jawornik Polski i Gać - p. 408
- mgr. inż. Waldemar Ficek - obsługuje gminę Przeworsk - p. 409
- mgr inż. Magdalena Staniak – obsługuje Miasto Przeworsk - p. 410
- Marta Kłos - obsługuje Miasto i Gminę Sieniawa, gminę Adamówka - p. 411
Obsługę w zakresie orzecznictwa ewidencji gruntów i ochrony gruntów rolnych prowadzi:
- Barbara Olbrycht – pok. 418
Obsługę w zakresie orzecznictwa ewidencji gruntów i klasyfikacji gruntów prowadzą:
- mgr inż. Anna Cedzidło – pok. 407
- Elżbieta Fluda – pok. 414
- inż. Łukasz Zabłocki – pok. 414
Sprawy uzgadniania dokumentacji projektowej prowadzi:
- Zofia Chomicz - pok. 7
Do zadań Wydziału Geodezji i Gospodarki Gruntami należy:
- nadzór i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, wydawanie postanowień i decyzji w tym zakresie,
- prowadzenie zadań dotyczących odnowienia ewidencji gruntów i budynków oraz zlecenie prac geodezyjnych w tym zakresie,
- wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie odpisów prawomocnych decyzji administracyjnych, orzeczeń sądowych i odpisów aktów notarialnych,
- prowadzenie zadań dotyczących "Geoportal" zgodnie z podpisanym porozumieniem,
- koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, wydawanie opinii w sprawie uzgodnienia dokumentacji projektowej,
- zakładanie osnów szczegółowych,
- zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
- prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
- wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego,
- zapewnienie gminom nieodpłatnego bezpośredniego dostępu do baz danych ewidencji gruntów i budynków,
- sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
- przedkładanie Radzie Powiatu rocznego projektu planu oraz sprawozdania z wykonania zadań gospodarowania Powiatowym Funduszem Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem kary grzywny na osoby nie przestrzegające przepisów prawa geodezyjnego i kartograficznego,
- prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów rolnych z produkcji,
- przygotowywanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby oraz jej wykorzystania,
- prowadzenie spraw związanych z nakazaniem właścicielowi gruntów zalesiania, zadrzewiania, zakrzewiania lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją,
- przygotowywanie decyzji nakładającej na osobę powodującą utratę lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązku ich rekultywacji,
- przeprowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat w razie stwierdzenia wyłączenia gruntów z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy lub bez decyzji pozwalającej na wyłączenie,
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie w określonym terminie rekultywacji zdewastowanych gruntów,
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
- ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie,
- ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,
- przygotowywanie decyzji zatwierdzających uproszczone plany zagospodarowania gruntów leśnych, lasów i nieużytków przeznaczonych do zalesiania opracowanych przez organy spółki wspólnoty gruntowej,
- wydawanie postanowień o wszczęciu postępowania scaleniowego lub wymiennego,
- odmowa przeprowadzenia scalenia lub wymiany,
- zawiadamianie Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego o wszczęciu postępowania scaleniowego lub wymiennego oraz wydawanie zgody na dokonywanie zmian w stanie własnościowym w trakcie trwania postępowania,
- zwoływanie zebrań uczestników postępowania dla wybrania rady uczestników scalania, a w przypadku nie wybrania rady w określonym terminie - powoływanie tej rady z urzędu,
- upoważnianie geodety do wykonywania szacunku gruntów, opracowania projektu scalania lub wymiany, powołanie komisji doradczej działającej przy geodecie - projektancie scalania,
- ogłaszanie wyników oszacowania gruntów i składników gruntowych, rozpatrywanie zastrzeżeń na szacunek i wydawanie postanowień o akceptacji szacunku,
- rozpatrywanie zastrzeżeń do projektu scalania gruntów,
- wydawanie i ogłaszanie decyzji o zatwierdzeniu projektu scalania lub wymiany gruntów,
- wprowadzanie uczestników scalania w posiadanie nowowydzielonych gruntów,
- przyjmowanie i wpłacanie dopłat uczestnikom scalania w przypadku wydzielenia im gruntów innej wartości niż podali przed scaleniem,
- wydawanie decyzji o wydzieleniu gruntów członkowi spółdzielni produkcyjnej, występującemu z niej po przeprowadzeniu scalenia.